top of page

 

Peste 50 de lucruri pe care un wedding planner le face în ziua nunÈ›ii la care nu te-ai gândit niciodată

​

​

Pe langă serviciile discutate È™i contractate dintre miri È™i un wedding planner, sunt muuuulte alte lucruri pe care acesta le face în timpul pregătirilor din ziua nunÈ›ii. Multe dintre aceste lucruri nu sunt discutate cu mirii de la început întrucât fie sunt lucruri mărunte dar care fac să meargă întreg procesul de organizare, fie sunt întâmplări neprevăzute care nu se pot anticipa dar trebuie rezolvate pe loc.

 

Chiar daca unele din cele enumerate mai jos nu intra DELOC în atribuÈ›iile unui wedding planner È™i nici a echipei sale, acesta le va face cu siguranță (în limita timpului disponibil) să se asigure că totul decurge cum trebuie. Într-adevăr, cu cât se întâmplă mai multe neprevăzute, cu atât munca wedding planner-ului este îngreunată È™i se abate de la sarcinile pentru care a fost angajat în primă fază de către miri.

De cele mai multe ori, dacă serviciile respective nu implică un cost suplimentar, mirii nu vor afla niciodată de ele. Un wedding planner preferă să ia asupra sa tot stresul evenimentului astfel încât mirii să se bucure de eveniment cu adevărat.

Ca exemplu, nu intră în atribuÈ›iile unui wedding planner să măture locaÈ›ia dar dacă îÈ™i dă seama că nimeni din locaÈ›ie nu o va face (deÈ™i au fost rugaÈ›i sa o facă È™i deÈ™i este doar atribuÈ›ia lor) È™i nu mai este timp de aÈ™teptat, atunci wedding plannerul va face tot posibilul să găsească o matură să rezolve situaÈ›ia. În acest timp pierdut cu măturatul locaÈ›iei, de cele mai multe ori wedding plannerul sigur are altă activitate în agendă cum ar fi de exemplu să verifice încă o dată dacă place cardurile sunt aÈ™ezate corect la mese È™i numărul de scaune corespunde cu schiÈ›a sălii sau chiar să se ocupe să facă modificări de set up de ultim moment cerute de către miri cu puÈ›in timp înainte de ajungerea lor în locaÈ›ie, sau chiar să observe că un furnizor nu a ajuns la timp È™i întârzie.

NU EXISTÄ‚ eveniment la care să nu apără ceva neprevazut în ziua pregătirilor. Ca măsură de siguranță, noi întotdeauna începem pregătirile cât de devreme ne permite locaÈ›ia. Știm că inevitabilul se va produce, important este că totul să se termine cu bine!

Din acest motiv, un wedding planner va încerca întotdeauna să colaboreze cu furnizori de calitate care aduc doar plus valoare evenimentului È™i va încerca să elimine din portofoliul său furnizorii care nu prestează serviciile corect, care îngreunează tot procesul de pregătiri din ziua nunÈ›ii È™i care din cauza lipsei de profesionalism pot influenÈ›a în mod negativ evoluÈ›ia întregului eveniment.

​

​

Vă lăsăm mai jos câteva exemple:

  1. Manipulează fizic mesele È™i scaunele È™i le pune pe poziÈ›ii conform schiÈ›ei sălii atunci când există riscul ca locaÈ›ia sau furnizorul contractat să nu fie gata la timp

  2. Pune feÈ›ele de masă când furnizorul nu se poate ocupa din lipsa timpului sau a personalului

  3. Împachetează È™ervetele

  4. Calcă fețele de masă șifonate dacă locația nu se ocupă

  5. Dă cu mătura/aspiratorul în cazul în care un furnizor face mizerie iar locaÈ›ia nu doreÈ™te să se ocupe de acest lucru

  6. Pentru a evita certuri între miri È™i membrii familiei/invitaÈ›i, wedding plannerii îÈ™i pot asuma diverse decizii ale mirilor

  7. Gestionează È™i rezolvă situaÈ›ia atunci când un furnizor întârzie È™i ajunge cu foarte puÈ›in timp înainte de eveniment

  8. Confruntă orice furnizor care nu prestează serviciile agreate prin contract și face tot posibilul ca mirii să nu fie dezavantajați

  9. Se asigură că tortul este exact cum a fost agreat cu mirii È™i în caz contrar cere furnizorului să rezolve problema în timp util

  10. Decorează tortul de nuntă cu flori atunci când floristul nu este prezent la eveniment

  11. Dacă se întâmplă ca floristul să livreze în locaÈ›ie flori care nu sunt conforme cu cele discutate, wedding plannerul se ocupă să refacă unele aranjamente sau să cheme floristul pentru a rezolva problema în cazul în care diferenÈ›ele sunt majore

  12. Merge sa cumpere băutură în cazul în care locaÈ›ia rămâne fără È™i nu există alte persoane care să o facă

  13. Gestionează probleme cu unii invitați turmentați

  14. Are grijă de plicurile cu dar ale mirilor dacă aceștia solicită

  15. Se asigură că sparklers sunt aprinse la timp de către invitați și se asigură că aceștia au cu ce să le aprindă

  16. ÎÈ™i rezerva timp în ziua nunÈ›ii pentru a aranja diverse elemente în camera de pregătiri a miresei: oglinda în cazul în care nu există, flori, baloane, pahare È™i È™ampanie, dulciuri, rochia de mireasă, rochiile domniÈ™oarelor de onoare etc. Se ocupă È™i de decorul din camera mirelui.

  17. Ajută mireasa cu refacerea coafurii în cazul în care nu a fost fixată bine de către hair stylist

  18. AminteÈ™te invitaÈ›ilor să nu plece fără mărturie sau tort în cazul în care acesta se dă la pachet

  19. Conduce invitaÈ›ii la mese în cazul în care hostessele sunt foarte aglomerate sau vreunul dintre invitaÈ›i nu îÈ™i găseÈ™te locul pe opis

  20. Aranjează numerele de masă și place cardurile conform schiței agreate cu mirii

  21. Se asigură că numărul de scaune de la fiecare masă este cel corect

  22. Se asigură că bebeluÈ™ii au scaun special în cazul în care locaÈ›ia dispune de astfel de logistică

  23. Se asigură că și copiii pentru care părinții nu au cerut meniu au scaun la masă și au unde să se așeze

  24. Se asigură că invitaÈ›ii cu nevoi speciale care vin în scaun cu rotile au suficient loc la masă È™i suficient loc să se deplaseze cu usurință

  25. Mută logistica de afară la interior în cazul în care începe ploaia

  26. Încearcă să găsească posesorul unor lucruri pierdute cum ar fi: bijuterii uitate la baie, telefoane mobile sau poÈ™ete etc

  27. Se asigură că are întotdeauna la dispoziÈ›ia mirilor trusa de urgenÈ›a ce poate conÈ›ine: plasturi, ac si aÈ›a, ace de sigurantă, pastile de dureri etc.

  28. Se asigură că toÈ›i furnizorii respectă programul agreat astfel încât mirii să aibă mai mult timp pentru dans È™i socializare

  29. Invită politicos înăuntru invitaÈ›ii aflaÈ›i pe terasă în cazul în care are loc un moment important sau se serveÈ™te mâncarea

  30. Anunță subtil parinÈ›ii È™i naÈ™ii că urmează dansul mirilor sau momentul tortului astfel încât aceÈ™tia să nu rateze momente foarte importante

  31. Anunță È™eful de sală când trebuie să servească tortul sau È™ampania astfel încat atunci când se face anunÈ›ul oficial, toată lumea să È™tie ce are de făcut

  32. Se ocupă de organizarea locurilor de parcare în cazul în care locaÈ›ia nu are o persoană desemnată pentru acest lucru

  33. Organizează invitaÈ›ii pe scaune la ceremonie È™i anunță venirea mirilor astfel încât toată lumea să fie pregătită

  34. Coordonează momentul venirii miresei către locul de ceremonie cu bandul/DJ astfel încât să aibă loc o sincronizare perfectă între muzică È™i începerea ceremoniei, la fel È™i la finalul ceremoniei – se asigură că muzica începe numai după ce preotul a terminat slujba

  35. Se asigură că È™oferii maÈ™inilor închiriate de către miri să ajungă la destinaÈ›ia corectă È™i să nu se piardă pe drum

  36. Se asigură că fotografii și videografii să aibă detaliile corecte referitoare la adresele locațiilor dar și la timingul stabilit: loc de pregătire, hotel, biserică/ceremonie, party

  37. Se sfătuieÈ™te cu fotografii È™i videografii despre lumina potrivită care ar trebui să fie în locaÈ›ie astfel încât să iasă È™i pozele bine dar să fie È™i atmosfera potrivită în sală (să nu fie nici prea puÈ›ină nici prea multă lumină când dansează invitaÈ›ii, la momentul dansului, la momentul tortului etc)

  38. Se asigură că È™ervetele sau tacâmurile închiriate nu sunt rătăcite/aruncate de către ospătarii care debarasează mesele

  39. Se asigură că nimeni nu calcă/murdăreÈ™te covorul roÈ™u/alb aranjat special pentru primirea mirilor È™i a invitaÈ›ilor în locaÈ›ie sau pentru ceremonia religioasă

  40. AminteÈ™te fotografilor È™i videgrafilor să nu rateze cadre cu detalii, decorul din locaÈ›ie, candy barul, cheese barul, lemonade barul etc înainte să vină toÈ›i invitaÈ›ii

  41. AtenÈ›ionează fotografii È™i videografii înainte de fiecare moment important astfel încât să fie la locul potrivit È™i cu echipamentele deja pregatite

  42. GăseÈ™te soluÈ›ie în ziua evenimentului când pernele scaunelor din locaÈ›ie sunt murdare È™i trebuie schimbate toate iar cei responsabili din locaÈ›ie nu se pot ocupa

  43. Cere să fie schimbate feÈ›ele de masă când acestea sunt murdare sau arse sau le schimbă personal dacă persoana responsabilă nu o face

  44. Se adaptează È™i găseÈ™te soluÈ›ii atunci când locaÈ›ia nu oferă logistica necesară discutată È™i agreată. Se poate de exemplu ca locaÈ›ia să spună în ziua nunÈ›ii că nu are masă disponibilă pentru candy bar deÈ™i acest detaliu a fost discutat clar inainte de eveniment. Wedding plannerul fie găseÈ™te o masă, fie găseÈ™te o soluÈ›ie ingenioasă de a înlocui acea masa

  45. Se asigură că persoana responsabilă cu curățenia la bai iÈ™i face datoria astfel încât să fie mereu curat È™i să miroasă frumos

  46. Se ocupă să cumpere toate cele necesare pentru bai: hârtie igienică, săpun, lumânărele, beÈ›iÈ™oare parfumate etc în cazul în care locaÈ›ia nu pune la dispoziÈ›ie

  47. Are grijă că în cazul în care ceremonia religioasă are loc în locaÈ›ie, preotul să aibă tot ce ii trebuie: piÈ™coturi, vin, miere etc

  48. Are întotdeaua un prelungitor de rezervă în cazul în care vreun furnizor nu dispune de cele necesare deÈ™i a fost inÈ™tiinÈ›at în prealabil că va avea nevoie la eveniment

  49. GăseÈ™te soluÈ›ii atunci când apar persoane la eveniment care nu au confirmat È™i nu au un loc alocat la mese

  50. Platește diverși furnizori pentru care mirii au uitat să pregătească plic cu bani

  51. Se asigură că momentele importante nu sunt întrerupte de copiii prezenÈ›i la eveniment

  52. Debarasează mesele de cocktail atunci când ospatarii din locaÈ›ie nu se ocupă corespunzator

  53. Se asigură că sunt suficiente scrumiere pe mese

Și, nu în ultimul rând….are grijă ca mirii să fie relaxaÈ›i, să se distreze, să mănânce, să danseze È™i să se simtă ca niÈ™te invitaÈ›i la nunta lor!!!!

 

 

 

Cu drag,
Izabela & Larisa, Monticello Events

​

​

​

​

​

​

bottom of page